

Vesna Zadravec
Vse novice avtorja

Drugi tir pred resnim zlomom

Brez pomoči davkoplačevalcev bi bile številke rdeče

AVK vzel pod drobnogled projekt nadgradnje železniškega vozlišča Jesenice

Pošta Slovenije: odstopil, še preden nastopil funkcijo

Je prvi mož Železnic prepustil upravljavske pravice Čehom?

Nekdanji prvi finančnik Pošte odhaja k Jamniku na SID banko

Ali turški izvajalec zapušča Drugi tir ali ne?

Ali Golobova vlada rešuje gradbenega barona Stojana Petriča?

Razkrivamo povzetek skrivnostne študije, na podlagi katere je Debeljak poslal CSS v likvidacijo
Med tem ko je minister za delo, družino in socialne zadeve Luka Mesec včeraj prekinil agonijo zaposlenih v CSS in napovedal izpodbijanje likvidacije ter rešitev podjetja, nam je uspelo pridobiti povzetek skrivnostne študije, na podlagi katere je SDH pod vodstvom Žige Debeljaka invalidsko podjetje poslal v likvidacijo. Dokument omenja vse možne slabe scenarije družbe in pritrjuje naročniku, da je likvidacija najboljša rešitev. Pod dokument se je podpisal direktor družbe Dean Mikolič, ki ga javnost pozna po aferi luksemburški sklad. Njegovo podjetje sicer domuje na istem naslovu kot stranka Gibanje Svoboda.

To obsežno zemljišče naj bi bil dejanski razlog za likvidacijo CSS
Med tem ko minister za delo, družino in socialne zadeve, Luka Mesec išče rešitev, kako ustaviti likvidacijo invalidskega podjetja in se SDH pod vodstvom Žige Debeljaka brani, da je likvidacija najboljša poslovna rešitev, sicer bi moral CSS v stečaj, se v javnosti – zaradi prikrivanja ključnih finančnih podatkov s strani državnega holdinga – ustvarja vtis, da podjetje vendarle ni v tako slabi finančni kondiciji. Še več: vse glasnejša so ugibanja, da je razlog za likvidacijo zemljišče, na katerem stojijo nepremičnine invalidskega podjetja. Razkrivamo ogromno zemljišče v centru Stare Loke, kjer domuje CSS in bi ob likvidaciji ter prodaji dobilo drugega lastnika in druge objekte.

Država bi dodatno podražitev tirov na Jesenicah pokrila kar s prerazporeditvijo sredstev v proračunu
Danes se izteka rok, do katerega mora Riko oddati ponudbo za gradnjo logističnega vozlišča Jesenice. Prva ponudba Rika je sicer močno presegla zagotovljena državna sredstva, kakšna bo druga pa vpleteni močno skrivajo. Naročnik – državni DRSI – pravi, da bi v primeru preseganja zagotovljenih sredstev dodatni denar zagotovili kar iz proračuna. A to bi bilo nezakonito, opozarja stroka.

Neuradno: Zaradi zamud na drugem tiru večmilijonski penali Kolektorju Stojana Petriča
Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je javnosti večkrat zatrdila, da bo projekt drugi tir Divača-Koper zaključen konec decembra letos. A to se ne bo zgodilo. Uradni razlog za zamik je odkritje kraških jam v tunelih. Po naših informacijah pa razlogi tičijo v velikih finančnih težavah turškega Yapi Merkezi, ki povzročajo projektu precejšnje zamude. 2TDK je zato po naših informacijah vodilnemu v konzorciju izvajalcev Kolektorju že obračunal pogodbeno kazen v višini 3,5 milijona evrov. Zakaj o penalih molčijo vsi - tako država kot izvajalci?

Bobinac razrešil generalnega sekretarja OKS Tomaža Jontesa
Franjo Bobinac je v začetku decembra prav po tiho in proč od oči javnosti zamenjal generalnega sekretarja Tomaža Jontesa, nekdanjega člana uprave Telekoma. Uradno ni šlo za nesoglasja, neuradno pa je moč slišati očitke na račun dela in strokovne usposobljenosti Jontesa. Ta sicer ostaja na OKS kot svetovalec za komercialna partnerstva.

Ministrica Bratušek prižgala zeleno luč: Gradnjo "zlatih" tirov na Jesenicah bi prepustila Janezu Škrabcu
Med tem ko se je večina zadnje dneve leta pripravljala na praznovanje božiča in novega leta, se je po naših informacijah v ožjem vladnem krogu sprejela pomembna odločitev. Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je z blagoslovom predsednika vlade Roberta Goloba prižgala zeleno luč za nadaljevanje projekta nadgradnje železniške postaje Jesenice. Da bodo v teh dneh stekla pogajanja z enim samim ponudnikom, ki izpolnjuje pogoje za izgradnjo projekta, to je Rikom pod vodstvom Janeza Škrabca, so nam potrdili tudi na Direkciji RS za infrastrukturo.
A ob tem se zastavljata vsaj dve vprašanji. Prvič, kako smotrna so pogajanja, če je na drugi strani zgolj en sam ponudnik. In drugič, ali je ta postopek sploh skladen z zakonodajo, če se bo – kot kaže – spremenila bistvena sestavina javnega naročila: to je cena.

Črni petek gradbincev iz kroga Stojana Petriča
Gradbinci iz kroga Stojana Petriča – podjetje Intech group – neuspešno prodajajo vile v rezidenci Murva. Prodajalec trdi, da cen niso nižali, pač pa zgolj prilagajali različne pakete kupcem, a mi smo pridobili podatke, ki kažejo, da so se vile v zadnje pol leta krepko pocenile, tudi do 25 odstotkov. Pa tudi po dveh letih ostajajo neprodane.

Komu je šef Železnic izplačal milijon evrov?
Pravnik Gorazd Podbevšek je od Slovenskih železnic pod vodstvom Dušana Mesa v zadnjih sedmih letih kot zunanji sodelavec prejel skoraj milijon evrov, razkrivajo dokumenti, ki smo jih prejeli v uredništvo. Na družbi sicer trdijo, da je ta znesek nižji, in sicer 722 tisoč. A naši dokumenti vsebujejo natančne zneske računov, datume knjiženja in vrsto opravljene storitve.
Železnice imajo poleg tega še svojo pravno službo in več kot deset zunanjih odvetniških družb, ki vsako leto od Slovenskih železnic prejmejo več kot milijon evrov. Kako smotrna je torej poraba davkoplačevalskega denarja na Železnicah, smo vprašali nadzorni svet družbe in računsko sodišče.